Demiryoluna kurulan dünyanın ilk sökülebilir güneş enerjisi santrali

İsviçre Merkezli Sun-Ways, Demiryolu Hatları Üzerinde Güneş Enerjisi Santrali Kurdu




İsviçre merkezli girişim Sun-Ways, demiryolu hatları üzerinde kurulabilen ve sökülebilen güneş enerjisi santralini resmen devreye aldı. Neuchatel şehrinden Alp dağlarına uzanan aktif bir demiryolu hattına kurulan 18 kW gücündeki tesis, 28 Nisan’dan itibaren üzerinden yolcu trenlerinin geçeceği şekilde hizmet vermeye başlayacak.

Demiryollarında Elektrik Üretme Dönemi

Sun-Ways tarafından dünyanın demiryolu trafiğine açık ilk ray üstü güneş enerjisi tesisi olarak lanse edilen tesis, 48 adet 385 W gücündeki panelden oluşuyor. Sistem sayesinde yılda yaklaşık 16 MWh elektrik üretilmesi hedefliyor. Üretilen enerji, kurulum alanına 500 metre mesafedeki kamu elektrik şebekesine aktarılacak.

İsviçre Ulaştırma Federal Ofisi, Ekim 2024’te projeye resmi onay vermişti. O tarihten bu yana sistem, çeşitli güvenlik ve uyumluluk testlerinden geçirildi ve gerekli tüm izinler başarıyla alındı. Önümüzdeki üç yıl boyunca panellerin kaplama dayanıklılığı, kirlenmeye karşı direnci ve demiryolu altyapısına etkileri gibi kritik başlıklarda ek testler yapılacak. Elde edilecek veriler, sökülebilir güneş panellerinin demiryolu operasyonlarına uzun vadede entegre edilip edilemeyeceğini belirleyecek.

Sun-Ways’in açılış törenine Belçika, Fransa, Endonezya, İsrail ve Güney Kore’den gelen delegasyonlar da katıldı. Bu ülkeler, kendi demiryolu sistemlerinde benzer çözümleri uygulamayı değerlendiriyor.

Ülkenin Potansiyeli Büyük




Birleşmiş Milletler Avrupa Ekonomik Komisyonu verilerine göre İsviçre, demiryolu yoğunluğu açısından bir numarada yer alıyor. Dolayısıyla zaten yüz ölçümü küçük olan bir ülkenin atıl durumda olan bu önemli kapasiteyi güneş enerjisi olarak kullanması oldukça mantıklı. Ülkede yaklaşık 5,300 kilometre uzunluğunda demiryolu bulunuyor. Eğer tüm hat güneş paneli ile döşenirse buradan yılda 1 TWh’ye kadar elektrik veya ülkenin toplam ihtiyacının yüzde 2’sine denk elektrik üretilebilir.

Öte yandan, uluslararası bir araştırma ekibi, demiryolu hatları üzerine veya yakınına güneş enerjisi sistemleri kurulmasının teknik ve ekonomik açıdan uygulanabilirliğini analiz eden bir çalışma yayınladı. Araştırmada, sıkça eleştirilen bu tür projelerin, özellikle kırsal bölgelerde hem teknik hem de ticari açıdan cazip olabileceği sonucuna varıldı. Ancak uzmanlar, trenlerin geçişi sırasında oluşan güçlü mekanik stres ve panel yüzeylerinde birikebilecek yoğun kirlenme gibi risklerin sistem ömrünü kısaltabileceği uyarısında da bulunuyor.

Related Posts

Macbook görünümlü İphone geliyor! Çok ucuza satılacak

Apple yeni proje üzerinde çalışmaya başladı. Söz konusu projede iPhone çipli uygun fiyatlı macBook üzerinde çalışılıyor.

Yüzde 95’i otomatikleşti: Analistler işsiz kalacak

Yapay zekâ, sadece teknoloji dünyasını değil, finansın kalbi olan Wall Street’i de derinden sarsıyor. Gelişen algoritmalar ve akıllı sistemler, yatırım bankacılığından veri analizine kadar birçok işi insanların elinden almaya başladı.

Fiyatı 2 bin 900 TL birden düştü! Oyunseverler bayılacak

Oyunseverleri sevindiren haberi geldi. 2 bin 900 TL olan popüler oyun bedava oldu.

Apple’dan tarihi adım: Tüm dengeleri değiştirecek

Teknoloji devi Apple, çağa ayak uydurmak için dev bir adım atmaya hazırlanıyor…

Tesla’nın robotaksileri yola çıktı

Sürücüsüz araç teknolojisinde çığır açan hamleleriyle bilinen Tesla, Teksas’ın hareketli şehri Austin’de robotaksi hizmetini başlattı. Sabahın erken saatlerinde Reuters muhabirleri tarafından South Congress Caddesi üzerinde sürücüsüz Tesla Model Y …

HAVELSAN ve Türk Dil Kurumu işbirliğiyle “Türkçe” teknolojiye entegre edilecek

HAVELSAN ve Türk Dil Kurumu işbirliğiyle “Türkçe” teknolojiye entegre edilecek

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir